Capabel Onderwijs leidt al jaren personeel op voor allerlei sectoren zoals de zorg, drogisterij en beveiligingsbedrijven. Onderstaand een overzicht van een aantal relaties van Capabel Onderwijs:
Vertaz en Koninklijke Hibin, zijn een samenwerking aangegaan op het gebied van opleidingen. Leden van de twee brancheorganisaties kunnen vanaf januari 2016 gebruik maken van elkaars opleidingsprogramma.
Dit betekent voor leden van Vertaz dat zij toegang krijgen tot de opleidingen van Hibin.
Leden van VERTAZ krijgen toegang tot vier opleidingen van Hibin Opleidingen. Hieronder kort een toelichting per opleiding
De (particuliere) klanten in de bouwmaterialenhandel vragen om speciale accenten in de omgang en het verkoopproces. Als vakman onderscheid jij je vanwege het assortiment en door de sleutelpositie van de bouwmaterialenhandel in het bouwproces. De aannemer en bijvoorbeeld je collega’s van de afdeling logistiek zijn immers ook jouw klanten!
De module commerciële vaardigheden beslaat 2 dagen. Na afronding van de module ontvang je een certificaat van deelname van Hibin Opleidingen. Voorafgaand aan de module maak je een opdracht op je eigen werkplek. Dit is het startpunt voor de eerste bijeenkomst. Je gaat aan de slag met uiteenlopende onderwerpen als het ontvangen van de klant tot het uitbrengen en toelichten van offertes. Je leert over je eigen plek in het proces en hoe je de wensen van de klant in kaart brengt. Kortom een breed pallet. In de module wordt zoveel mogelijk gewerkt met reële klantsituaties. Jouw eigen handelen en het effect van je handelen in de showroom staat centraal.
Deze module zorgt dat je een brede bouwkundige basiskennis hebt, zodat je een volwaardig gesprekspartner in de keten bent. Je leert de bouwkundige taal van de klant, leverancier en andere betrokken partijen verstaan en gebruiken. Je kunt bouwkundige vragstukken analyseren volgens technische en maatschappelijke ontwikkelingen.
De opleiding bestaat uit 4 contactbijeenkomsten. Daarnaast bestaat de opleiding uit zelfstudie: werkplekopdrachten en voorbereiding contactbijeenkomsten. De totale studielast komt hiermee op circa 70 uur. De opleiding wordt afgesloten met een toets. Dit is een casus met multiple choice vragen die via het digitale leerplein wordt afgenomen. Bij het positief afsluiten van de toets ontvang je een certificaat. In de module krijg je duidelijk overzicht van gebouwen naar gebruik, bouwmethode en bouwperioden. Je leert over wetten, regels en ontwikkelingen voor nieuwbouw, renovatie en onderhoud. Je krijgt kennis over o.a. fasen van het bouwproces, levensduur van gebouwen, maar ook over funderingsmethoden, vloersystemen en soorten wanden. Je leert de beginselen van constructieleer en bouwfysica.
“Zicht op bouwen” is een Blended Learning opleiding. Dat wil zeggen dat de opleiding een mix is van contactbijeenkomsten, werkplekopdrachten en E-learning. Er zijn vier contactbijeenkomsten waarin de lesstof wordt uitgelegd en waarin praktijkcases worden besproken. Daarnaast voert u via een digitaal leerplein werkplekopdrachten uit. Via thuisstudie neemt u de lesstof stap voor stap door aan de hand van verwerkingsvragen op het digitale leerplein.
Je bent accountmanager en je wilt de markt en de klant doelbewuste benaderen. Als commercieel talent wil je inspringen op actuele ontwikkelingen in de markt. Je wilt voorstellen doen voor verkoopverbetering en met nieuwe plannen komen. Deze opleiding helpt je daarbij. Je leert basisvakmanschap te combineren met jouw talent. Zo zet je op professionele en planmatige wijze marktpotentie om in omzet en marge.
De opleiding bestaat uit 8 lesdagen verdeeld over 3 blokken. Blok 1: De markt en ik en Bestaande klanten (4 bijeenkomsten). Blok 2: Verloren klanten (2 bijeenkomsten). Blok 3: Nieuwe klanten (2 bijeenkomsten). Elk blok is opgebouwd rond situaties waar een commercieel medewerker binnen- en of buitendienst mee te maken krijgt. Bij elke bijeenkomst hoort een opdracht op de werkplek. De opleiding wordt afgesloten met het opstellen van een verkoopplan voor de eigen vestiging/afdeling.
In de opleiding leer je over je eigen rol als commercieel medewerker en de toegevoegde waarde daarvan. De opleiding gaat dieper in op verkoopvaardigheden, relatiebeheer en bestaande klanten, maar ook op verloren klanten en klachten en het werven van nieuwe klanten. Je leert over statistieken: omzet en marge, concurrentieonderzoek, je eigen verkoopplan, samenwerking met collega’s en bijblijven op je vakgebied. In de laatste bijeenkomst presenteer en verdedig je in bijzijn van je werkgever (en eventueel je collega’s) het verkoopplan dat je tijdens de opleiding hebt samengesteld.
Praktisch leidinggeven is voor jou bedoeld als je leiding gaat geven aan anderen. In deze module maak je kennis met de belangrijkste en praktische aspecten van het (meewerkend) leidinggeven. Het draait daarbij vooral om vaardigheden als communiceren, organiseren, controleren, delegeren en motiveren.
Er zijn 3 lesdagen waarin de lesstof wordt uitgelegd en waarin praktijkcases worden besproken. Hier is veel aandacht voor jouw persoonlijke situatie. In de tussentijd ben je bezig met werkplekopdrachten. Na 2 maanden sluit je de module af met een certificaat.
Je leert in de module het personeelsbeleid praktisch in te vullen. Je bent in staat het verantwoordelijkheidsgevoel van uw medewerkers te stimuleren. En je kunt verschillende soorten gesprekken met medewerkers en collega's te voeren. Je leert je eigen stijl van leidinggeven te herkennen en te gebruiken. Een opleiding voor medewerkers die leiding (gaan) geven aan anderen. In deze opleiding maak je kennis met de belangrijkste en praktische aspecten van het (meewerkend) leidinggeven op de werkvloer. Het draait daarbij vooral om vaardigheden als communiceren, organiseren, controleren, delegeren en motiveren.
Dat kan uiteraard. Via onderstaande button vind je alle informatie over de opleidingen, startdatums en de complete inhoud van de opleiding.