Niks uitstellen, gewoon doen!
Tovink, student Sociaal Werker
Bezoek een Voorlichting
Als Contactcenter Medewerker voer je een groot deel van de dag telefoongesprekken met klanten. Jij belt naar klanten of zij bellen jou. Je probeert producten en diensten te verkopen of je geeft informatie aan mensen. Je houdt je bezig met klantenservice, verkoop en met het opslaan van informatie in de computer. Je doet veel dingen tegelijk. Tijdens het bellen, zet je alle informatie die je krijgt in de computer. Je luistert goed naar de klant en je speelt meteen in op wat hij zegt. Soms stuur je na het gesprek nog een e-mail.
Deze opleiding is ontwikkeld voor iedereen die zich wil ontwikkelen op het gebied van klant-contacten. Je kunt aan de slag bij een klantenservice of contactcenter van een bedrijf. Je voert verkoopgesprekken en maakt mensen enthousiast over jouw aanbod. Dat doe je in het Nederlands en ten minste één andere taal. Soms doe je promotie of aftersales en ook handel je klachten correct af. Daarnaast verzamel je informatie over klanten, producten en markten, om voorstellen te doen voor het verkoop- en marketingbeleid. Je kunt je goed inleven, blijft vriendelijk en zorgt voor nieuwe, tevreden klanten. Je bent de hele dag in gesprek met (potentiële) klanten via de telefoon of social media. Je werkt met een draaiboek over het product of de dienst die jij verkoopt.
Uniek bij onze opleiding MBO Contactcenter Medewerker is de korte studieduur. Je kunt in 15 maanden (52 lesweken) je diploma halen. Dan kun je direct aan de slag. Dat bedoelen we nou met kort en krachtig! En met 4 startmomenten per jaar én 11 locaties verspreid door het land kun je starten waar en wanneer het je uitkomt.
Je opleiding is een waardevolle investering in de toekomst. Onze MBO-opleidingen zijn dan ook erkend door het Ministerie van OCW. Dit maakt je diploma waardevast en herkenbaar op de arbeidsmarkt. Goed om te weten dat je straks studeert bij Capabel Onderwijs, de specialist in erkende en verkorte opleidingen!
Download hier de brochure voor meer informatie of bezoek een voorlichting!
Bij de leerweg Flexibele Leerweg + kan je starten wanneer je wil!
De Flexibele Leerweg + is een flexibele deeltijd MBO-opleiding met lessen in de avond. Op deze manier is de opleiding gemakkelijk te combineren met werk of andere bezigheden.
Je gaat 1 dag per week naar school, met betrokken docenten die de praktijk goed kennen. Zo zijn de lessen levendig en actueel. Je kunt meteen in de praktijk toepassen wat je met je lessen hebt geleerd. Bij Capabel Onderwijs volg je een verkorte MBO-opleiding. Daar hoort intensieve en actieve begeleiding bij van je docenten. Zowel tijdens je wekelijkse klassikale en online les, en ook met je zelfstudie.
Kort samengevat ziet een lesweek van een BOL-opleiding er zo uit:
Als Contactcenter Medewerker heb je een veelzijdige functie. Tijdens de opleiding leer je hoe je zorgt voor een goede klantenservice. Je leert omgaan met klachten en commerciële gesprekstechnieken. En hoe je een product presenteert, hoe je met verkoopargumenten
omgaat en onderhandelt. Uiteraard wordt aandacht besteed aan de typische aspecten van het callcenter werk zoals regelgeving en het gebruik van de computer.
Naast beroepsgerichte vakken zijn er ook generieke vakken onderdeel van je MBO-diploma. Dit zijn Nederlands, rekenen en loopbaan en burgerschap. De generieke vakken worden optioneel online aangeboden via colleges (webinars) en er is een vakdocent online beschikbaar (e-docent) voor je vragen per mail, telefonisch, chat of via het forum.
Bovenop het basis- en profieldeel kies je een keuzepakket waarmee je je kunt specialiseren en onderscheiden. Jouw keuzedelen geven je een voorsprong op de arbeidsmarkt.
Let op! Keuzedelen moeten zo goed mogelijk aansluiten op de vraag vanuit de arbeidsmarkt. Daarom kan de inhoud van een keuzedeel wijzigen tussen het keuzemoment en de start van het keuzedeelblok. Capabel Onderwijs biedt jou altijd een actueel keuzedeelpakket aan. Dat betekent wel dat het pakket dat jij kiest, anders kan zijn op het moment dat jij start met jouw keuzedeelblok. Als jouw pakket verandert (omdat het keuzedeel is gewijzigd), dan informeren we je hier uiteraard over.
Onze opleiding heeft twee varianten: je volgt de BOL-opleiding of de BBL-opleiding. Het verschil tussen die twee is dat je bij de BOL-variant stageloopt en in de BBL-variant een leerwerkplek hebt. Heb je al werk bij een erkend leerbedrijf, dan kun je de BBL-variant volgen. Je leerwerkplek duurt dan 984 uur. Daarnaast zijn 216 uur tijdens je leer/werk periode gereserveerd voor de keuzedelen bij een BBL-opleiding. Het totaal aantal uren bedraagt dus 1200 uur (984 + 216 uur).
Als je geen werk hebt bij een erkend leerbedrijf en aanspraak wilt maken op studiefinanciering, dan volg je de BOL-variant. Je zoekt zelf een stageplek bij een erkend leerbedrijf, waarbij Capabel Onderwijs je waar nodig zal ondersteunen. Je stage duurt dan 576 uur. Daarnaast zijn 144 uur tijdens je stageperiode gereserveerd voor de keuzedelen. Het totaal aantal uren bedraagt dus 720 uur (576 + 144 uur).
Wat is er nou leuker dan je opgedane kennis en vaardigheden meteen toe te passen in de praktijk? Een ervaren praktijkbegeleider begeleidt je hierbij. Je kunt je praktijkervaringen elke week in de klas bespreken en verbeteren. De stage, ook wel beroepspraktijkvorming (BPV) genoemd, volg je bij een erkend leerbedrijf. Je zoekt zelf een stageplek. Als het nodig is, ondersteunt Capabel Onderwijs je hierbij. Kijk op www.stagemarkt.nl voor meer informatie over erkende leerbedrijven.
Tijdens je opleiding beoordelen we regelmatig je studie-voortgang met studieloopbaangesprekken, voortgangstoetsen en met opdrachten. Zo weet je steeds wat goed gaat en waar je nog aan moet werken. Zo kun je je gericht voorbereiden op je examens. Het onderwijs en de examens bij Capabel Onderwijs worden uitgevoerd volgens de kaders van het officiële kwalificatiedossier Contactcenter Medewerker.
Je gaat 1 dag per week naar school, met betrokken docenten die de praktijk goed kennen. Zo zijn de lessen levendig en actueel. Je kunt meteen in de praktijk toepassen wat je met je lessen hebt geleerd. Bij Capabel Onderwijs volg je een verkorte MBO-opleiding. Daar hoort intensieve en actieve begeleiding bij van je docenten. Zowel tijdens je wekelijkse klassikale en online les, en ook met je zelfstudie.
Kort samengevat ziet een lesweek van een BBL-opleiding er zo uit:
Als Contactcenter Medewerker heb je een veelzijdige functie. Tijdens de opleiding leer je hoe je zorgt voor een goede klantenservice. Je leert omgaan met klachten en commerciële gesprekstechnieken. En hoe je een product presenteert, hoe je met verkoopargumenten
omgaat en onderhandelt. Uiteraard wordt aandacht besteed aan de typische aspecten van het callcenter werk zoals regelgeving en het gebruik van de computer.
Naast beroepsgerichte vakken zijn er ook generieke vakken onderdeel van je MBO-diploma. Dit zijn Nederlands, rekenen en loopbaan en burgerschap. De generieke vakken worden optioneel online aangeboden via colleges (webinars) en er is een vakdocent online beschikbaar (e-docent) voor je vragen per mail, telefonisch, chat of via het forum.
Bovenop het basis- en profieldeel kies je een keuzepakket waarmee je je kunt specialiseren en onderscheiden. Jouw keuzedelen geven je een voorsprong op de arbeidsmarkt.
Let op! Keuzedelen moeten zo goed mogelijk aansluiten op de vraag vanuit de arbeidsmarkt. Daarom kan de inhoud van een keuzedeel wijzigen tussen het keuzemoment en de start van het keuzedeelblok. Capabel Onderwijs biedt jou altijd een actueel keuzedeelpakket aan. Dat betekent wel dat het pakket dat jij kiest, anders kan zijn op het moment dat jij start met jouw keuzedeelblok. Als jouw pakket verandert (omdat het keuzedeel is gewijzigd), dan informeren we je hier uiteraard over.
Onze opleiding heeft twee varianten: je volgt de BOL-opleiding of de BBL-opleiding. Het verschil tussen die twee is dat je bij de BOL-variant stageloopt en in de BBL-variant een leerwerkplek hebt. Heb je al werk bij een erkend leerbedrijf, dan kun je de BBL-variant volgen. Je leerwerkplek duurt dan 984 uur. Daarnaast zijn 216 uur tijdens je leer/werk periode gereserveerd voor de keuzedelen bij een BBL-opleiding. Het totaal aantal uren bedraagt dus 1200 uur (984 + 216 uur).
Als je geen werk hebt bij een erkend leerbedrijf en aanspraak wilt maken op studiefinanciering, dan volg je de BOL-variant. Je zoekt zelf een stageplek bij een erkend leerbedrijf, waarbij Capabel Onderwijs je waar nodig zal ondersteunen. Je stage duurt dan 576 uur. Daarnaast zijn 144 uur tijdens je stageperiode gereserveerd voor de keuzedelen. Het totaal aantal uren bedraagt dus 720 uur (576 + 144 uur).
Wat is er nou leuker dan je opgedane kennis en vaardigheden meteen toe te passen in de praktijk? Een ervaren praktijkbegeleider begeleidt je hierbij. Je kunt je praktijkervaringen elke week in de klas bespreken en verbeteren. De stage, ook wel beroepspraktijkvorming (BPV) genoemd, volg je bij een erkend leerbedrijf. Je zoekt zelf een stageplek. Als het nodig is, ondersteunt Capabel Onderwijs je hierbij. Kijk op www.stagemarkt.nl voor meer informatie over erkende leerbedrijven.
Tijdens je opleiding beoordelen we regelmatig je studie-voortgang met studieloopbaangesprekken, voortgangstoetsen en met opdrachten. Zo weet je steeds wat goed gaat en waar je nog aan moet werken. Zo kun je je gericht voorbereiden op je examens. Het onderwijs en de examens bij Capabel Onderwijs worden uitgevoerd volgens de kaders van het officiële kwalificatiedossier Contactcenter Medewerker.
De Flexibele Leerweg + (derde leerweg) is gericht op het erkende MBO-diploma en bestaat uit basisblokken (2)*, profielblokken (2) en het keuzedeelblok. In de basisblokken leer je de basiskennis en vaardigheden en in de profielblokken ga je dit verdiepen, bij voorkeur met jouw stage/werkervaring uit de praktijk. Met de keuzedelen verbreed, verdiep of specialiseer en onderscheid jij jezelf als begeleider specifieke doelgroepen.
Je gaat 1 dag per week naar school, met betrokken docenten die de praktijk goed kennen. Zo zijn de lessen levendig en actueel. Je kunt meteen in de praktijk toepassen wat je met je lessen hebt geleerd. Bij Capabel Onderwijs volg je een verkorte MBO-opleiding. Daar
hoort intensieve en actieve begeleiding bij van je docenten. Zowel tijdens je wekelijkse klassikale en online les, en ook met je zelfstudie.
Jij kan je opleiding flexibel inrichten: 2 basis- of profielblokken tegelijk volgen, stage lopen of werken vanaf de start van je opleiding of pas nadat je alle lesblokken gevolgd hebt, het generieke gedeelte versneld doen of zelfs een blok skippen. Jouw ontwikkeling en examinering maken zichtbaar dat jij het diploma waard bent, de weg daarnaar toe bepaal jij zelf in afstemming met je studiecoach. De flexibele leerweg + kent geen wettelijke urennorm of studieduur. Hierdoor is je opleidingsduur flexibel en veelal korter. Met een combinatie van leren en ervaren haal je het maximale uit je ontwikkeling. Daarom start je bij voorkeur uiterlijk in de 6e lesweek met je BPV.
Als Contactcenter Medewerker heb je een veelzijdige functie. Tijdens de opleiding leer je hoe je zorgt voor een goede klantenservice. Je leert omgaan met klachten en commerciële gesprekstechnieken. En hoe je een product presenteert, hoe je met verkoopargumenten
omgaat en onderhandelt. Uiteraard wordt aandacht besteed aan de typische aspecten van het callcenter werk zoals regelgeving en het gebruik van de computer.
Naast beroepsgerichte vakken zijn er ook generieke vakken onderdeel van je MBO-diploma. Dit zijn Nederlands, rekenen en loopbaan en burgerschap. De generieke vakken worden optioneel online aangeboden via colleges (webinars) en er is een vakdocent online beschikbaar (e-docent) voor je vragen per mail, telefonisch, chat of via het forum.
Bovenop het basis- en profieldeel kies je een keuzepakket waarmee je je kunt specialiseren en onderscheiden. Jouw keuzedelen geven je een voorsprong op de arbeidsmarkt.
Let op! Keuzedelen moeten zo goed mogelijk aansluiten op de vraag vanuit de arbeidsmarkt. Daarom kan de inhoud van een keuzedeel wijzigen tussen het keuzemoment en de start van het keuzedeelblok. Capabel Onderwijs biedt jou altijd een actueel keuzedeelpakket aan. Dat betekent wel dat het pakket dat jij kiest, anders kan zijn op het moment dat jij start met jouw keuzedeelblok. Als jouw pakket verandert (omdat het keuzedeel is gewijzigd), dan informeren we je hier uiteraard over.
Wat is er nou leuker dan je opgedane kennis en vaardigheden meteen toe te passen in de praktijk? Een ervaren praktijkbegeleider begeleidt je hierbij. Je kunt je praktijkervaringen elke week in de klas bespreken en verbeteren. De stage, ook wel beroepspraktijkvorming (BPV) genoemd, volg je bij een erkend leerbedrijf. Je zoekt zelf een stageplek. Als het nodig is, ondersteunt Capabel Onderwijs je hierbij. Kijk op www.stagemarkt.nl voor meer informatie over erkende leerbedrijven.
Tijdens je opleiding beoordelen we regelmatig je studie-voortgang met studieloopbaangesprekken, voortgangstoetsen en met opdrachten. Zo weet je steeds wat goed gaat en waar je nog aan moet werken. Zo kun je je gericht voorbereiden op je examens. Het onderwijs en de examens bij Capabel Onderwijs worden uitgevoerd volgens de kaders van het officiële kwalificatiedossier Contactcenter Medewerker.
Klaar om met jouw opleiding Contactcenter Medewerker te starten?
Of wil je eerst nog meer informatie?